הקמת אתר תדמית
קטגוריה: בלוג עיצוב ובניית אתרים
דוגמאות עבודה
חדש! האזינו לכתבה
Your browser doesn’t support HTML5 audio
אם נסתכל כמה עשרות שנים אחורה, לא יותר, ניזכר בחשיבות האדירה שהיו מייחסים לכרטיסי ביקור. הם היוו את לחיצת היד של כל עסק באשר הוא, כאשר ככל שכרטיס הביקור היה מרשים ואסתטי, כך הוגדר למעשה המוניטין של העסק ששמו מתנוסס עליו. אך הזמנים השתנו, וכרטיסי הביקור פינו את מקומם אל הטכנולוגיה, ותדמיתו של עסק מוכרעת פעמים רבות ובאופן גורף דרך אתר תדמית אינטרנטי. נעסוק במאמר זה אודות החשיבות של הקמת אתר כזה, ואת שלבי הקמתו.
תדמית היא חזות הכול
כל אדם בונה לעצמו את תדמיתו, דרך בחירותיו, מעשיו, הסביבה המקיפה אותו ובעיקר- הערכים שהוא מייצג המתורגמים למהלך חייו. כך גם העסק. אתר תדמית לעסק הוא לאו דווקא האתר שמהווה חנות מקוונת, כי אם מבט פנורמי ואטרקטיבי על העסק עצמו, הכולל בדרך כלל תוכן רלוונטי, פירוט אודות השירותים הייחודיים שמציע העסק- כל אלה על מנת לחזק את הקשר שבין המותג ללקוח. אתר תדמית, כשמו כן הוא, אחראי במידה לא מבוטלת על יצירת תדמיתו של העסק בעיני הלקוח שאת ליבו הוא מבקש לכבוש, דרך שירות איכותי, מוצרים ברמה הגבוהה ביותר שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר, ממשק תקשורת נוח שנותן יחס אישי והבלטת יתרונותיו של העסק על פני המתחרים. אך איך באמת עושים זאת?אין להקל ראש בחשיבות אתר תדמית
חשוב להבין לעומק עד כמה הקמת אתר תדמית איכותי ומקצועי משליכה באופן ישיר על הצלחתו של כל עסק באשר הוא. ניתן לנמק זאת דרך מספר סיבות- גם אם מדובר בעסק קטן ללא חנויות מקוונות, בוטיק ככל שיהיה, בניית אתר תדמית אטרקטיבי, כזה שמניע לפעולה וגורם ללקוח ליצור קשר ולהתעניין במוצר, ההבדל שבין מחזור המכירות ערב הקמת אתר התדמית ואחריו, עשוי להיות תהומי.
- אתר תדמית טוב ויעיל, יכול לסייע באיסוף פרטים על קהל היעד המתגבש של העסק, על מנת ליצור תמונה מדויקת וביצוע חתך אוכלוסייה שמסייע למקד את שיווק העסק אל המקום הנכון, שיביא לצמיחת העסק דרך הגדלת מכירות.
- דמיינו לכם שאתם מחפשים בעל מקצוע, ומתוך דפי אינטרנט אקראיים, דלים בתוכן ואסתטיקה, אתם מוצאים את עצמכם נשאבים אל אתר שמשקף את העולם הפנימי של העסק, תוך שמירה על סגנון ייחודי ואנרגטי. הבחירה הופכת להיות ברורה מאליה, לא? לכן, הקמת אתר תדמית לא צריכה להסתיים בבניית אתר גנרי או דף נחיתה מצומצם. אתר אינטרנט איכותי יעשה את ההבדל בין עסק תקוע ומדשדש לעסק רווחי ומתפקד.
הכול מתחיל בגוגל
על מנת שאתר התדמית שלכם אכן יככב ויהווה שובר שוויון אל מול המתחרים, יש לוודא כי יש בו מערכת אופטימיזציה למנועי חיפוש. בסופו של היום, אתר תדמית, מושקע ככל שיהיה, לא יהיה אפקטיבי אם לא ימוקם גבוה בתוצאות החיפוש של מילות המפתח הרלוונטיות לעסק שלכם, אלה שהלקוח יקליד ברגע שיחפש אותו. גוגל, מעצם היותו מנוע החיפוש הגדול בעולם, הוא הכתובת שדרכה, באמצעות תשלום על מנת לקדם את אתר התדמית, יהיה ניתן למנף את אתר התדמית ולבלוט מעל המתחרים שלכם. מדובר בהשקעה קריטית להצלחת אתר התדמית והעסק בכלל.חוד החנית של המיתוג
בין אם מדובר בעסק מתחיל בחיתוליו שמבקש לפרוץ קדימה לראשונה, או שמא עסק ותיק שמבקש לבצע מתיחת פנים כדי להדביק פערים אל מול הקדמה והמתחרים, מיתוג עסקי הוא גורם מפתח להצלחתם של עסקים, במיוחד בארצנו הקטנטונת רוויית התחרות. חברות רבות מבקשות לפנות אל חברות מיתוג עסקי כדי להתניע תהליך ארוך לבניית תדמית המותג שלהן, שיחזק את הקשר עם הלקוחות הפוטנציאליים. בחוד החנית של כל מיתוג עסקי, עומדת הקמת אתר תדמית מרשים וייחודי.מה יכלול מיתוג עסקי?
מיתוג עסקי מתחיל קודם כל בבניית תוכנית שיווקית הכוללת את אסטרטגיית השיווק של העסק, חלוקת המשאבים ותקציב השיווק בהתאם לאפיקי התקשורת הרלוונטיים- כאשר כל ההחלטות הללו מתבססות על אופיו של העסק, חזונם של מנהליו ובעליו, הגדרת היעדים השיווקיים לטווח הקצר והארוך, וחשוב מכל- הבלטת היתרונות של העסק אל מול המתחרים. מיתוג עסקי יכלול בדרך כלל את האלמנטים הבאים:- יצירת לוגו ייחודי ובלתי נשכח שיהפוך במרוצת הזמן לכזה המעורר חיבור רגשי אצל הלקוח, כמו המותגים הגדולים ביותר. · סלוגן מבריק ושנון שנשאר עם הלקוח גם זמן רב לאחר הפנייה לעסק, וכזה המלווה אותו בכל תוכן פרסומי שהעסק מפרסם.
- יצירת שפה ויזואלית ייחודית, סגנון אטרקטיבי, סט צבעים מותאם לאופיו של העסק והאנרגיה שלו.
- נוכחות בולטת ברשתות החברתיות, לרבות פייסבוק ואינסטגרם, הכוללת באנרים, פרסומים ומודעות שמסייעות לפנות ללקוח ישירות.
- אתר תדמית יכלול את כל האלמנטים הללו ויאגד אותם אל תוך אתר אינטרנט המייצג את ערכי העסק, יפנה ישירות אל לב הלקוח ויציע לו להתרשם משירות איכותי, תכנים מנוסחים בחדות וביעילות, ובעיקר- ממשק תקשורת נגיש ונוח.