צק ליסט למיתוג העסק שלך
חדש! האזינו לכתבה
תוכן עניינים:
תן לנו לעזור לך לבנות מותג ויזואלי יוצא דופן. מותג שנבנה באופן אסטרטגי, ימשוך את הלקוחות האידיאלים לעסק שלך ויעזור לך לצמוח.
הכנו עבורך בריף אסטרטגי שיעזור לך להגדיר ולשפר המותג של החברה שלך, ובסופו של דבר להרחיב את העסק שלך. השלמת הבריף יעזור לך להשיג בהירות לגבי המותג והעסק שלך וכמו כן תדע בדיוק מה צריך לשנות ולשפר במיתוג שלך ובאילו צעדים לנקוט בהמשך.
זכור מותג חזק יכול למשוך את קהל היעד שלך, להגדיל מכירות ולעזור לעסק שלך לצמוח מהר יותר.
נתחיל בשאלה פשוטה: האם חשבת פעם מה הלקוחות שלך חושבים על המותג והעסק שלך? האם הם חושבים שאתה יקר, סביר, ידידותי, ילדותי או משהו אחר?
תוכלו ליצור ארבע רשימות שונות מתוך השאלון המצורף, והמילים הטובות ביותר מכל רשימה יהפכו לתכונות המותג שלכם:
תרבות ארגונית- איזו סוג תרבות אתה מכוון ליצור בתוך החברה שלך? ערוך רשימת מילים לתיאור התרבות שלך וכל המאפיינים הבולטים של העסק שלך.
תאר את הלקוחות שלך- האם הלקוחות האידיאליים שלך משויכים לקבוצה או דעה, שאפתניים, מצליחים, אוהבים את החיים, אופנתיים, שמרנים, דעתנים ... או משהו אחר? ערוך רשימה נפרדת של התכונות החיוביות שלקוחות היעד שלך חולקים.
תשוקות ורגשות (Desired emotions ) - מה תרצה שהלקוחות שלך יחוו אחרי שימוש במוצר או השירות שלך? מוגנים, נינוחים, נחשקים. צור רשימה של רגשות.
הקול והטון של המותג (brand voice) - טון הקול מתאר כיצד המותג שלך מתקשר עם הקהל ובכך משפיע על האופן בו אנשים תופסים את המסרים שלך. טון הדיבור של החברה שלך מייצג את אישיות המותג שלך ואת הערכים שלך. איך אתה רוצה שהחברה שלך תישמע כשלקוחות פוטנציאליים יחשפו למותג שלך? ערכו רשימה של כל הדימויים המתארים את קול המותג שלכם, ותוכלו אפילו לחפש חברות מפורסמות אחרות לקבלת השראה בנושא זה.
כעת, לאחר שיש לך ארבע רשימות מילים, בחר מילת מפתח אחת מכל אחת מהרשימות שלך. ארבע המילים הללו מהוות את תכונות המותג העיקריות של העסק שלך. לאחר שתקבע את תכונות המותג שלך, אתה יכול לבדוק לאחור כדי להבטיח שהכל תואם לתכונות המותג: באתר שלך, במדיה חברתית, חומרים מודפסים, צבעוניות, גופנים וחומרים שיווקיים ישקף את התכונות הללו.
עקביות ואחידות בניראות של המותג שלך יעזרו ללקוחות להטמיע בתודעה את הרושם הראשוני המבוקש ויחד עם זאת הם בוטחים בכך שהעסק שלך עולה בקנה אחד עם הרושם הראשוני שלהם.
בפסיכולוגיית הצבעים, ירוק קשור לתכונות כמו צמיחה, רעננות, רוגע, טבעי ונינוח. אדום מרגיש לוהט, אנרגטי וחזק. כתום מעורר אופטימיות, עליזות ואושר ... וכן הלאה. לכל צבע יש רגשות פסיכולוגיים המזוהים איתו.
חיבור תכונות המותג שלך לצבעי המותג שלך יכול לגרום ללקוחות להרגיש סקרנים ומחוברים רגשית למוצרים שלך. לדוגמה, אם היו לך חברה לטיפוח עור כנראה שלא תשתמש בכל הצבעים הכהים; במקום זאת, תנסו כחול בהיר, לבן, ואולי ירוק בהיר - משהו שנראה בריא, מרענן ונקי.
ישנם משאבים רבים שיכולים לעזור לך להבין את הרגשות העומדים מאחורי כל צבע. יישמו צבעים אלה במותג שלכם, אנו ממליצים לעבוד עם חברת מיתוג מקצועית שיכולה לעזור לך ליצור לוגו, אתר אינטרנט וזהות חזותית המתאימה לתעשייה שלך.
צבעים לדוגמא שיכולים להתאים לתכונות המותג שלכם:
צ׳ק ליסט למיתוג פנימי
מיתוג פנימי מאפשר לנכס היקר ביותר של הארגון שלך, האנשים שלך,
לגלם את רוח הארגון שלך ולתקשר אותו ביעילות. כשאתה מאומן ומונע, חזון המותג שלך
וערכיו יישארו בראש שלך בראש העובדים וישפיעו על כל החלטה שהם מקבלים.
1- ניתוח ובדיקה של המותג הנוכחי
בחינה מעמיקה ואובייקטיבית של מצבו הנוכחי של המותג בשוק בהשוואה למתחרותיה ובחינת יעילותו.
זה עוזר לך לקבוע את החזקות ובחולשות של המותג שלך או חוסר העקביות וההזדמנויות לשיפורוהזדמנויות חדשות.
משימה (mission)
זה מה החברה שלך עושה ואיך אתה הולך להשיג את המטרה שלך.
הגדר את המשימה על ידי השאלה "למה אתה קיים"
חזון (vision)
"מה אתה שואף להיות?"
ערכי החברה (core values)
ערכי החברה, הידועים גם כערכי הליבה, הם האמונות הבסיסיות עליהן מבוסס העסק שלך והתנהגותו.
הם העקרונות המנחים בהם העסק שלך משתמש כדי לנהל את ענייניו הפנימיים כמו גם את הקשר שלו עם הלקוחות.
2- מיצוב והמסר של המותג (Brand Positioning and Messaging )
מיצוב המותג מגדיר כיצד אתה רוצה להיתפס במוחו של הלקוח, היתרונות שאתה רוצה שהם יחשבו עליהם כאשר הם חושבים על המותג שלך. האם הוא חדשני או מסורתי, האם הוא מיועד לעשירון העליון או דווקא תחרותי, האם הוא ידידותי לסביבה וכן הלאה.
מסרים הם סדרה של הצהרות ומסרים ספציפיים שנועדו לבסס ולחזק את המיצוב שלך.
המושג ״מיצוב״ קיים גם בתהליך האסטרטגי והכוונה שם למיקום המותג בשוק ביחס למתחרים.
ניתוח מתחרים
מי המתחרים שלך ולמה?
בידול המוצר / השירות
מיצוב המותג הוא התרגיל של הפרדת העסק שלך מהמתחרים.התהליך קובע כיצד באופן ספציפי המותג שלך שונה מאחרים המציעים שירותים ו / או מוצרים זהים או דומים. צור רשימה של נקודות בידול.
הצהרת המיצוב של החברה ( Brand Positioning)
מיצוב העסק הוא הבסיס לכל הפעילות השיווקית, שכן כשאנו מחליטים היכן נרצה שהעסק שלנו יוצב בתודעתו של הלקוח, אנחנו יודעים איזה מסרים אנחנו צריכים להעביר כדי להגיע לשם.
המסר של החברה (Brand Messaging)
מה המסר שצריך להעביר, מה התועלת (הבטחת המותג) שאתה מספק, למי (היעד שלך) וכיצד ההצעה שלך שונה באופן קיצוני משל כל אחד אחר.המסר נועד לבסס ולחזק את ההצהרה המיצובית שלך.
3- מאפייני המותג, הקול והטון (Branding Attributes & Voice)
תכונות המותג הן המאפיינים שהקהל שלך רואה כחלק אינהרנטי מהמותג שלך. מותג הוא כמו אישיות.
זהה את מאפייני המותג שלך.
4- קהל מטרה
זהה את השוק העיקרי שלך, אפיין את הלקוחות לפי פרסונות ( דמוגרפיה: שם, מין, גיל, מקצוע, הכנסה, מגורים, מצב משפחתי, תחביבים, אמונות, בעיות ואתגרים). נסה לדמות לקוחות אידיאלים הקיימים בעסק.
5- אסטרטגיית תוכן (Content Strategy)
מטרת אסטרטגיית התוכן היא ליצור תוכן משמעותי, מלכד, מרתק, המושך את לקוחות היעד של החברה. הגדר יעדיםמדוע אתה רוצה לייצר תוכן? לדוגמא: להשיג תנועה רבה יותר לאתר שלי, לצבור מנויים לרשימת תפוצה, למכור מוצר, לחנך שוק וכו׳. סוגי תוכןפיתוח וניהול סוגי התוכן השונים: בלוג, וידאו, פודקאסט, תמונות או מדיה אחרת.
6- יעדים עסקיים (Business Goal Alignment)
מהם יעדי המיתוג העיקריים?
1-זהות המותג
עיצוב לוגו
עיצוב לוגו הוא המרכז החזותי של חברה. זה נותן לעסק שלך זהות, מייחד את המותג שלך ומספק בסיס לבניית עקביות חזותית וחיבור חיובי. הלוגו שלך מספק הכרה, מעביר מקצועיות ובונה אמון.
שפת המותג
ספר מותג
הנחיות לשימוש בנכסי המותג
2-חומרים שיווקיים
פליירים, עלונים, פוסטרים, שילטי חוצות
3-עיצוב ובניית אתר
אתר שמתיישר עם המיתוג, אסטרטגיית תוכן שנועדה להרחיב את טווח ההגעה שלך לקהל היעד.
דרישות הפונקציונליות של אתר האינטרנט שלך תלויות במודל העסקי שלך וביעד שלך.
אתר האינטרנט יכול לספק מידע, למכור מוצר או לגרום למבקרים ליצור איתך קשר לקבלת השירותים שלך.
4- עיצוב ניירת משרדית
כרטיסי ביקור, נייר מכתבים, מעטפות וחתימות מייל. כל הפורמטים הללו צריכים לכלול את הלוגו שלך, צבעי המותג, הגופנים ומידע ליצירת קשר רלוונטי.
5- שיווק ופרסום דיגיטלי
קידום אורגני ואופטימיזציה למנועי חיפוש
נועד לקדם את האתר שלך אורגנית במנוע החיפוש של גוגל באמצעות תוכן רלוונטי באתר ובניית קישורים נכנסים לאתר.
כלי מדידה
כלי מעקב ודיווח כגון: Google analytics, Google search console, lead manager
מדיה חברתית
כלי תזמון וניהול
דפים עסקיים
דף העסק שלי בגוגל
פרסום ממומן
יחצנות וקשרי לקוחות
תערוכות
השתתפות בתערוכות וכנסים
מוכנים להגדיל את העסק שלכם?
בוודאי שמעת מה החשיבות של מיתוג לעסק שלך. תהליך המיתוג הוא מאדגר וחשוב לדעת מהם השלבים המדויקים שיעזרו לך לשפר את העסק ויגרמו למותג שלך לבלוט.תן לנו לעזור לך לבנות מותג ויזואלי יוצא דופן. מותג שנבנה באופן אסטרטגי, ימשוך את הלקוחות האידיאלים לעסק שלך ויעזור לך לצמוח.
הכנו עבורך בריף אסטרטגי שיעזור לך להגדיר ולשפר המותג של החברה שלך, ובסופו של דבר להרחיב את העסק שלך. השלמת הבריף יעזור לך להשיג בהירות לגבי המותג והעסק שלך וכמו כן תדע בדיוק מה צריך לשנות ולשפר במיתוג שלך ובאילו צעדים לנקוט בהמשך.
זכור מותג חזק יכול למשוך את קהל היעד שלך, להגדיל מכירות ולעזור לעסק שלך לצמוח מהר יותר.
נתחיל בשאלה פשוטה: האם חשבת פעם מה הלקוחות שלך חושבים על המותג והעסק שלך? האם הם חושבים שאתה יקר, סביר, ידידותי, ילדותי או משהו אחר?
מה מאפיין את המותג שלך?
״מאפייני המותג״ (Brand Attributes) הם ערכי הליבה המגדירים את האופי הכללי של החברה, מערך היסודות והמאפיינים הייחודי המיצגים את מהות המותג: התכונות הפיסיות, האופי והאישיות של המותג בשוק ובמוח של הלקוחות.תוכלו ליצור ארבע רשימות שונות מתוך השאלון המצורף, והמילים הטובות ביותר מכל רשימה יהפכו לתכונות המותג שלכם:
תרבות ארגונית- איזו סוג תרבות אתה מכוון ליצור בתוך החברה שלך? ערוך רשימת מילים לתיאור התרבות שלך וכל המאפיינים הבולטים של העסק שלך.
תאר את הלקוחות שלך- האם הלקוחות האידיאליים שלך משויכים לקבוצה או דעה, שאפתניים, מצליחים, אוהבים את החיים, אופנתיים, שמרנים, דעתנים ... או משהו אחר? ערוך רשימה נפרדת של התכונות החיוביות שלקוחות היעד שלך חולקים.
תשוקות ורגשות (Desired emotions ) - מה תרצה שהלקוחות שלך יחוו אחרי שימוש במוצר או השירות שלך? מוגנים, נינוחים, נחשקים. צור רשימה של רגשות.
הקול והטון של המותג (brand voice) - טון הקול מתאר כיצד המותג שלך מתקשר עם הקהל ובכך משפיע על האופן בו אנשים תופסים את המסרים שלך. טון הדיבור של החברה שלך מייצג את אישיות המותג שלך ואת הערכים שלך. איך אתה רוצה שהחברה שלך תישמע כשלקוחות פוטנציאליים יחשפו למותג שלך? ערכו רשימה של כל הדימויים המתארים את קול המותג שלכם, ותוכלו אפילו לחפש חברות מפורסמות אחרות לקבלת השראה בנושא זה.
כעת, לאחר שיש לך ארבע רשימות מילים, בחר מילת מפתח אחת מכל אחת מהרשימות שלך. ארבע המילים הללו מהוות את תכונות המותג העיקריות של העסק שלך. לאחר שתקבע את תכונות המותג שלך, אתה יכול לבדוק לאחור כדי להבטיח שהכל תואם לתכונות המותג: באתר שלך, במדיה חברתית, חומרים מודפסים, צבעוניות, גופנים וחומרים שיווקיים ישקף את התכונות הללו.
עקביות ואחידות בניראות של המותג שלך יעזרו ללקוחות להטמיע בתודעה את הרושם הראשוני המבוקש ויחד עם זאת הם בוטחים בכך שהעסק שלך עולה בקנה אחד עם הרושם הראשוני שלהם.
צבעי המותג
כעת, כשאתה יודע כיצד המותג של החברה שלך צריך להיראות לאחרים, אתה יכול לתרגם את תכונות המותג שלך למסרים וויזואלים כמו לוגואים, אתרי אינטרנט, גרפיקה ותמונות במדיה חברתית. הפסיכולוגיה של הצבעים היא אחד הכלים החזקים ביותר שיעצבו את המותג שלך בעיני הלקוח. צבעים יכולים להשפיע על מה שאנשים חושבים ויוצרים העדפות בבחירות מזון, רהיטים, פריטי לבוש - וזה נכון גם למותג שלך! אתה יכול להשפיע על המחשבה של הלקוחות באמצעות בחירת הצבע. חשוב על תכונות המותג שהגדרת בעבר, אילו צבעים אתה משייך לתכונות האלה?בפסיכולוגיית הצבעים, ירוק קשור לתכונות כמו צמיחה, רעננות, רוגע, טבעי ונינוח. אדום מרגיש לוהט, אנרגטי וחזק. כתום מעורר אופטימיות, עליזות ואושר ... וכן הלאה. לכל צבע יש רגשות פסיכולוגיים המזוהים איתו.
חיבור תכונות המותג שלך לצבעי המותג שלך יכול לגרום ללקוחות להרגיש סקרנים ומחוברים רגשית למוצרים שלך. לדוגמה, אם היו לך חברה לטיפוח עור כנראה שלא תשתמש בכל הצבעים הכהים; במקום זאת, תנסו כחול בהיר, לבן, ואולי ירוק בהיר - משהו שנראה בריא, מרענן ונקי.
ישנם משאבים רבים שיכולים לעזור לך להבין את הרגשות העומדים מאחורי כל צבע. יישמו צבעים אלה במותג שלכם, אנו ממליצים לעבוד עם חברת מיתוג מקצועית שיכולה לעזור לך ליצור לוגו, אתר אינטרנט וזהות חזותית המתאימה לתעשייה שלך.
צבעים לדוגמא שיכולים להתאים לתכונות המותג שלכם:
- אדום: אנרגטי, פעיל, לוהט, חזק, חזק, נחוש
- ירוק: גדילה, טבעי, מסתגל, רגוע, יציב, מאוזן
- כחול: נאמן, אמין, אמין, אחראי, סמכותי, שליו
- צהוב: אופטימי, נלהב, כיף, יצירתי
- כתום מאתגר, הגיוני, חברותי, אופטימי, עצמאי, הרפתקני, עליז
- ורוד: רומנטי, אוהב, מבין, מתוק, נשי, אינטואיטיבי,
- חום חם: מגונן, חזק, כנה, איכותי, מובנה, יציב, ידידותי
- זהב: מצליח, ראוי , חיובי, אופטימי, אוהב, חכם, מפואר
- סגול: יצירתי, חסר אנוכיות, מסתורי, פנטסטי, עתידני, ממציא
- אפור: ניטרלי, אינטליגנטי, קלאסי, יציב, מרגיע, אלגנטי, פורמלי
- לבן: נקי, שלם, פשוט, שווה, פתוח, חדש, מסודר
צ׳ק ליסט למיתוג פנימי
מיתוג פנימי מאפשר לנכס היקר ביותר של הארגון שלך, האנשים שלך,
לגלם את רוח הארגון שלך ולתקשר אותו ביעילות. כשאתה מאומן ומונע, חזון המותג שלך
וערכיו יישארו בראש שלך בראש העובדים וישפיעו על כל החלטה שהם מקבלים.1- ניתוח ובדיקה של המותג הנוכחי
בחינה מעמיקה ואובייקטיבית של מצבו הנוכחי של המותג בשוק בהשוואה למתחרותיה ובחינת יעילותו.
זה עוזר לך לקבוע את החזקות ובחולשות של המותג שלך או חוסר העקביות וההזדמנויות לשיפורוהזדמנויות חדשות.
משימה (mission)
זה מה החברה שלך עושה ואיך אתה הולך להשיג את המטרה שלך.
הגדר את המשימה על ידי השאלה "למה אתה קיים"
חזון (vision)
"מה אתה שואף להיות?"
ערכי החברה (core values)
ערכי החברה, הידועים גם כערכי הליבה, הם האמונות הבסיסיות עליהן מבוסס העסק שלך והתנהגותו.
הם העקרונות המנחים בהם העסק שלך משתמש כדי לנהל את ענייניו הפנימיים כמו גם את הקשר שלו עם הלקוחות.
2- מיצוב והמסר של המותג (Brand Positioning and Messaging )
מיצוב המותג מגדיר כיצד אתה רוצה להיתפס במוחו של הלקוח, היתרונות שאתה רוצה שהם יחשבו עליהם כאשר הם חושבים על המותג שלך. האם הוא חדשני או מסורתי, האם הוא מיועד לעשירון העליון או דווקא תחרותי, האם הוא ידידותי לסביבה וכן הלאה.
מסרים הם סדרה של הצהרות ומסרים ספציפיים שנועדו לבסס ולחזק את המיצוב שלך.
המושג ״מיצוב״ קיים גם בתהליך האסטרטגי והכוונה שם למיקום המותג בשוק ביחס למתחרים.
ניתוח מתחרים
מי המתחרים שלך ולמה?
בידול המוצר / השירות
מיצוב המותג הוא התרגיל של הפרדת העסק שלך מהמתחרים.התהליך קובע כיצד באופן ספציפי המותג שלך שונה מאחרים המציעים שירותים ו / או מוצרים זהים או דומים. צור רשימה של נקודות בידול.
הצהרת המיצוב של החברה ( Brand Positioning)
מיצוב העסק הוא הבסיס לכל הפעילות השיווקית, שכן כשאנו מחליטים היכן נרצה שהעסק שלנו יוצב בתודעתו של הלקוח, אנחנו יודעים איזה מסרים אנחנו צריכים להעביר כדי להגיע לשם.
המסר של החברה (Brand Messaging)
מה המסר שצריך להעביר, מה התועלת (הבטחת המותג) שאתה מספק, למי (היעד שלך) וכיצד ההצעה שלך שונה באופן קיצוני משל כל אחד אחר.המסר נועד לבסס ולחזק את ההצהרה המיצובית שלך.
3- מאפייני המותג, הקול והטון (Branding Attributes & Voice)
תכונות המותג הן המאפיינים שהקהל שלך רואה כחלק אינהרנטי מהמותג שלך. מותג הוא כמו אישיות.
זהה את מאפייני המותג שלך.
4- קהל מטרה
זהה את השוק העיקרי שלך, אפיין את הלקוחות לפי פרסונות ( דמוגרפיה: שם, מין, גיל, מקצוע, הכנסה, מגורים, מצב משפחתי, תחביבים, אמונות, בעיות ואתגרים). נסה לדמות לקוחות אידיאלים הקיימים בעסק.
5- אסטרטגיית תוכן (Content Strategy)
מטרת אסטרטגיית התוכן היא ליצור תוכן משמעותי, מלכד, מרתק, המושך את לקוחות היעד של החברה. הגדר יעדיםמדוע אתה רוצה לייצר תוכן? לדוגמא: להשיג תנועה רבה יותר לאתר שלי, לצבור מנויים לרשימת תפוצה, למכור מוצר, לחנך שוק וכו׳. סוגי תוכןפיתוח וניהול סוגי התוכן השונים: בלוג, וידאו, פודקאסט, תמונות או מדיה אחרת.
6- יעדים עסקיים (Business Goal Alignment)
מהם יעדי המיתוג העיקריים?
- לבנות מודעות
- ליצור חיבור רגשי
- לבדל את החברה
- לחזק אמינות ואמון
- להניע לרכישה
צ׳ק ליסט למיתוג חיצוני
1-זהות המותגעיצוב לוגו
עיצוב לוגו הוא המרכז החזותי של חברה. זה נותן לעסק שלך זהות, מייחד את המותג שלך ומספק בסיס לבניית עקביות חזותית וחיבור חיובי. הלוגו שלך מספק הכרה, מעביר מקצועיות ובונה אמון.
שפת המותג
- התאמות ללוגו
- מפתח צבעים
- טיפוגרפיה
- סגנון תמונות
ספר מותג
הנחיות לשימוש בנכסי המותג
2-חומרים שיווקיים
פליירים, עלונים, פוסטרים, שילטי חוצות
3-עיצוב ובניית אתר
אתר שמתיישר עם המיתוג, אסטרטגיית תוכן שנועדה להרחיב את טווח ההגעה שלך לקהל היעד.
דרישות הפונקציונליות של אתר האינטרנט שלך תלויות במודל העסקי שלך וביעד שלך.
אתר האינטרנט יכול לספק מידע, למכור מוצר או לגרום למבקרים ליצור איתך קשר לקבלת השירותים שלך.
4- עיצוב ניירת משרדית
כרטיסי ביקור, נייר מכתבים, מעטפות וחתימות מייל. כל הפורמטים הללו צריכים לכלול את הלוגו שלך, צבעי המותג, הגופנים ומידע ליצירת קשר רלוונטי.
5- שיווק ופרסום דיגיטלי
קידום אורגני ואופטימיזציה למנועי חיפוש
נועד לקדם את האתר שלך אורגנית במנוע החיפוש של גוגל באמצעות תוכן רלוונטי באתר ובניית קישורים נכנסים לאתר.
כלי מדידה
כלי מעקב ודיווח כגון: Google analytics, Google search console, lead manager
מדיה חברתית
כלי תזמון וניהול
- פייסבוק
- אינסטגרם
- לינקדאין
דפים עסקיים
דף העסק שלי בגוגל
פרסום ממומן
- מודעות בפייסבוק
- מודעות בגוגל
- מודעות רימרקטינג
- שיווק תוכן באוטברין וטאבולה
יחצנות וקשרי לקוחות
- חסויות
- יחסי ציבור
- נטוורקינג
תערוכות
השתתפות בתערוכות וכנסים
דוגמאות עבודה
אנו מזמינים אתכם לפגישת יעוץ חינם לפרטים נוספים
השאירו פרטים