מדריך מיתוג ליזמי נדל"ן: 10 צעדים ליצירת מותג מבדל

מדריך מיתוג ליזמי נדל"ן: 10 צעדים ליצירת מותג מבדל

מדריך זה מציג עשרה צעדים חיוניים: מיתוג ליזמי נדל"ן המעוניינים לבנות מותג חזק ומבדל. על ידי יישום צעדים אלו, תוכלו ליצור מותג שמבטא את הזהות העסקית שלכם בצורה ברורה ואפקטיבית.

10 השלבים לאסטרטגיה מיתוגית

  1. המטרה שלך – מהי מטרתך?
  2. המה- מה אתה עושה ואיך אתה עושה את זה?
  3. האיך- מה מבדל אותך?
  4. החזון שלך – מהי המטרה לטווח הארוך?
  5. הערכים שלך – איזה ערכים הכי חשובים לך?
  6. אישיות המותג שלך – מהי אישיות המותג שלך?
  7. הלקוחות שלך – למי אתה רוצה לפנות?
  8. התועלת הרגשית המרכזית – מה הלקוחות מעריכים בך יותר מכל?
  9. הצהרת מיצוב המותג שלך – מהו נאום המעלית שלך?
  10. הבטחת המותג שלך – מהי ההבטחה ללקוח?

מהו מותג?

לפני שנצלול לתוך שלבי המיתוג נדל״ן, חשוב שנענה על שאלה בסיסית: מהו מותג?מותג הוא הרבה יותר מלוגו או סמל – מותג הוא הקשר הרגשי שמחבר אנשים עם המוצרים והשירותים שלך. זהו מערך של דימויים חזותיים, תחושות, היגיון ותרבות שאנשים מקשרים עם החברה שלך.

אם נפשט זאת, מותג הוא למעשה המוניטין שלך, מה הלקוחות אומרים עליך מאחורי הגב?המותג שלך מספק לקהל שלך דרך להבין מי אתה, מה אתה מייצג, ומה המטרות שלך. הוא משמש כאמצעי ללמוד כיצד החברה שלך פועלת ומה היא שואפת להשיג.

כשמדובר במיתוג נדל"ן, מדובר בהצגה עקבית של הזהות העסקית שלך: חזון החברה, והערך הייחודי שאתה מעניק לרוכשי הדירות שלך.
המיתוג הוא הצעד הראשון בדרך לבניית אמון בין בונה הבית או הקהילה לבין הקהל הרחב – הקונים הפוטנציאליים, התושבים הנוכחיים, הקהילה המקומית, והעיתונות. ככל שתספק יותר מידע וערך באמצעות המותג שלך, כך תגביר את ההזדמנויות לזכות באמון, להעלות את המודעות למותג, ולהשיג תוצאות מכירה מרשימות.

בכל פעולה שאנחנו נוקטים – כאנשי מקצוע וכחברות – אנחנו מגבירים או מפחיתים את רמת האמון שהקהל שלנו רוחש לנו. מותג חזק נבנה על ידי קיום ההבטחות שלנו בצורה עקבית ומתוכננת.

מותגים שמצליחים פחות הם אלה שלא מבינים את הערכים של הקהל שלהם, אינם מבינים מה חשוב להם ולא יודעים מה להבטיח להם. 
לעומת זאת, מותגים מובילים מבינים שאמון הוא הליבה להצלחה מתמשכת. מבטיחים הבטחות מותאמות בצורה מדויקת לצרכים החשובים ביותר של שוקי היעד שלהם, ולאחר מכן משקיעים את כל מרצם במימוש ההבטחות הללו.

אמון לא נוצר במקרה, הוא נבנה כאשר אנחנו מקיימים את ההבטחות שלנו.

איך אתה יודע אם יש לך מותג?

רוב הסיכויים שכן. לכל קהילה ולכל בונה בתים יש מותג – הכל תלוי ביכולת לחשוף אותו ולשתף אותו בצורה משכנעת עם שוק היעד שלך.

כשם שלכל אדם יש את התכונות והמאפיינים הייחודיים שלו, כך גם לכל מותג נדל"ן יש אישיות ייחודית. בין אם אתה מודע לכך או לא, לחברה שלך יש נקודות מבט, ערכים, חזון ונכסים ייחודיים. חשוב לחזור ולהבין מדוע החברה שלך הוקמה וכיצד היא נועדה לספק ערך חדש לרוכשי הדירות.

הכל עניין של חשיפה עקבית לשוק היעד.

המלצות איך לדעת מה הלקוחות חושבים עליך:

משוב ישיר: בקש מהלקוחות שלך משוב באמצעות סקרים, ראיונות או שאלונים. שאל אותם באופן ישיר מה הם חושבים על המותג שלך, מה הם אוהבים ומה לדעתם ניתן לשפר.

מעקב במדיה חברתית: בדוק מה אנשים אומרים על המותג שלך במדיה החברתית. תגובות, ציוצים, שיתופים וביקורות יכולים לתת לך תובנות חשובות על התדמית שלך.

ביקורות באינטרנט: קרא את הביקורות שנכתבו על המוצרים והשירותים שלך באתרים כמו גוגל, פייסבוק הביקורות הללו לעיתים קרובות משקפות את החוויה האמיתית של הלקוחות שלך.

שירות לקוחות: האזן לצוות שירות הלקוחות שלך. לעיתים קרובות הם הראשונים שנחשפים לתלונות, שאלות או משוב חיובי מהלקוחות, מה שיכול להצביע על תפיסת המותג.

בכך שתהיה קשוב למשוב ותפעל לשיפור מתמיד, תוכל להבטיח שהמותג שלך לא רק קיים, אלא גם מוביל ובולט בעיני הקהל שלך.

איך מיתוג נדל"ן יכול לעזור?

מיתוג נדל"ן מקל על תהליך השיווק והופך אותו ליעיל יותר. מיתוג יוצא דופן מתקשר באופן משכנע את היתרונות של קניית נכס דווקא ממך, מה שמוביל לביצועים חזקים יותר במכירות. הסיבה לכך היא שמותג שהערך שלו מובן היטב ומתוקשר בעקביות מפשט את ההחלטות המורכבות של רכישת נכס.
מבחינה חיצונית, כאשר הערך שלך מובן ללקוח והמיתוג מתוקשר בעקביות, עלויות השיווק מצטמצמות וההחזר על ההשקעות בשיווק ובמכירות עולה.

גם מבחינה פנימית, המיתוג חשוב לא פחות, מכיוון שהוא מסייע בהבהרה מי המותג ומה הוא מייצג. מיתוג חזק משפר את הבהירות הפנימית ומספק לצוות שלך הבנה עמוקה יותר של התרבות הארגונית שהחברה שואפת לקיים. כשכל חברי הצוות מבינים את הרוח והערכים שהמותג מגלם, ניתן להעסיק אנשים שמתחברים לאותם ערכים, מה שמשפר את עבודת הצוות, מגביר את שביעות הרצון בעבודה ומוביל לפרודוקטיביות גבוהה יותר.

3 עקרונות בסיסיים למיתוג עוצמתי

עיקרון 1: פיתוח המותג הוא תחום אחריותם של המנהלים הבכירים
מאחר שהמותג מהווה את ליבת הזהות של הארגון, ניתן להשוות את תהליך המיתוג ישירות לאסטרטגיה העסקית. ההבנה המעמיקה של המותג והמחויבות לערכי הליבה שמנחים אותו הם אלו שמעצבים את האסטרטגיה העסקית. המיתוג משקף את המיקוד הנוכחי של החברה ומציין את כיוונה העתידי. זהו תהליך שצריך להיות מוביל על ידי ההנהלה הבכירה, ואם אין להם תשובות ברורות לשאלות המהותיות הללו, חשוב שהם יתייחסו לכך בהקדם. המיתוג מהווה גשר חיוני בין התוכנית העסקית לבין מאמצי השיווק.

עקרון 2: חפש ייחודיות - המיתוג מתרחש בתודעה
מיתוג הוא אוסף רשמים אישיים שכל אדם בונה על סמך הניסיון וההבנה שלו. כשאנשים נתקלים במותג, הם מרכיבים לעצמם תמונה מתוך חלקי מידע שהם אוספים – החל מחיפושים בגוגל ועד פוסטים במדיה החברתית. לכן, חשוב לעצב את התקשורת של המותג שלך כך שתשדר ייחודיות וערך, ותיצור זהות ברורה ומשמעותית בתודעה של הקהל שלך. לאחר שמיצוב המותג נקבע, יש לתקשר אותו בעקביות בכל נקודות המגע עם הקהל.

עקרון 3: עקביות - המפתח להחזר גבוה על השקעה במיתוג
מותגים נבנים באמצעות תקשורת עקבית ויסודית בכל היבט. ההנהגה צריכה להבין את החשיבות של חינוך ואינדוקטרינציה של העובדים לגבי המותג, מכיוון שהעובדים הם ייצוג ישיר שלו. חוסר עקביות פנימית מתורגם לבלבול ואכזבה חיצוניים.מותג זה לא סטוץ מזדמן – רק מותג שמציג זהות אחידה ועקבית יוכל לבנות קשרים חזקים עם הקהל שלו ולהשיג אמון. עקביות לא רק משפרת את האמון וההכרה במותג, אלא גם תורמת להחזר השקעה (ROI) גבוה. כל נקודת מגע עם הלקוח, מהשילוט ועד האינטראקציה האישית, צריכה לשקף את מחויבות המותג לחוויית לקוח מצוינת ולמוניטין חיובי.


נחזור ל- 10 השלבים המרכזיים באסטרטגיית המיתוג

שלב 1: מטרת המותג – למה אתה כאן?

"היכן שהכישרונות שלך וצרכי העולם מצטלבים, שם טמון הייעוד שלך." – אריסטו

המטרה המרכזית של כל ארגון היא הסיבה הבסיסית לקיומו. למה הוקמה החברה שלך? איך העסק שלך פועל? מה הוא מציע אחרת?
כל חברה מצליחה מזהה שלצד הרווח הכלכלי, יש לה מטרה עמוקה יותר – כמו לספק ערך משמעותי ללקוחות, להשפיע לטובה על החברה, או לשפר את איכות החיים של האנשים שהם משרתים. מטרת הליבה שלך צריכה לשקף את הערך העמוק שאנשים מייחסים לעבודה שלך ולהביע את הסיבה העמוקה יותר לקיומו של הארגון מעבר לרווח כספי.במילים פשוטות יותר, המטרה היא הצהרה חד-משמעית לגבי השינוי שאתה מנסה ליצור בעולם.

דוגמאות למטרות מחוץ לתחום מיתוג הנדל"ן:

משפחת הילטון: להיות מסבירי פנים.
דיסני: להשתמש בדמיון כדי להביא אושר למיליונים.
ג'ונסון וג'ונסון: להקל על כאב וסבל.
Walmart:  לחסוך לאנשים כסף כדי שיוכלו לחיות טוב יותר.

יתרונות המטרה:

מניע הכל: המטרה שלך היא הכוח המניע מאחורי כל פעולה.
דרך לביצועים גבוהים: מטרה ברורה מובילה לביצועים גבוהים.
מזיזה הרים: מטרה חזקה מאפשרת להתגבר על אתגרים.
יציבות בשוק סוער: מטרה מעניקה יציבות ויכולת לעמוד במצבי אי-ודאות.
מציאות בריאה: המטרה מחדירה למותג שלך תחושת מציאות ומעשיות.
מגייסת אנשים נלהבים: מטרה מושכת אנשים דומים שמזדהים עם הערכים שלך.
מביאה אנרגיה וחיוניות: מטרה מעניקה אנרגיה וחיוניות לעשייה היומיומית.

הגדרת המטרה שלך היא הצעד הראשון והבסיסי במיתוג אפקטיבי, והיא המפתח לבניית מותג שמניע ומשפיע.

שלב 2: מה אתה עושה ואיך אתה עושה את זה?

במבט ראשון, השאלה הזו עשויה להיראות פשוטה: "אנחנו בונים בתים ב..." או "אנחנו מפתחים שכונות וקהילות ב...".
אבל יש בה יותר מזה.
האתגר כאן הוא לחשוב לעומק ולמצוא תשובה שמבטאת לא רק מה אתה עושה, אלא גם את המשמעות והרגש שמאחורי הפעילות שלך. במקום לתאר רק את הפעולות המוחשיות שהעסק שלך מבצע, נסה להגדיר את מהות העבודה שלך בצורה שמדגישה את הערך הרגשי והחזון שהעסק שלך נועד לספק מלכתחילה, לפני שהיה אפשר לדבר על בתים ספציפיים או פיתוח קהילות שכונות.

כן, זה חלק מאתגר, אבל אם המטרה היא ליצור מיתוג יוצא דופן, תובנה עמוקה ורגשית היא הכרחית. מיתוג מוצלח דורש חזון מעורר השראה שמעצים את הפונקציות הספציפיות של החברה ומביא אותן לידי ביטוי בצורה משכנעת.

ככל שתהיה תיאורי וממוקד בתהליך, כך תוכל להגדיר את ה"מה" שלך בצורה טובה יותר. וזכור, תמיד תוכל לחזור על השלבים הקודמים כדי להמשיך לחדד את המסר שלך.

שלב 3: איך שלך – מה עושה אותך שונה?

גם אם המטרה של המותג שלך היא משמעותית, מה שבאמת מייחד ומבדל אותך משאר החברות הוא איך אתה עושה דברים בצורה שונה.
עם הזמן, הדרך שבה אתה מבצע את הדברים בצורה ייחודית תהפוך לחלק מהמיצוב שהמותג שלך מקבל במוחו של הצרכן. ככל שתתרחק ממה שאחרים מציעים ותדע להדגיש את התכונות הייחודיות שלך, כך המותג שלך יהפוך לבולט וברור יותר.

רוב הסיכויים שכבר יש לך גישה ייחודית, גם אם אינך מודע לכך לגמרי. הייחודיות הזו חלה לא רק כלפי חוץ מול הלקוחות, אלא גם כלפי פנים, בתוך הארגון שלך.
הגדרת ה"איך" של המותג שלך חשובה מאוד כדי למשוך תשומת לב ועניין לא רק מהלקוחות, אלא גם מעובדים פוטנציאליים. המותג שלך צריך לשכנע לא רק את רוכשי הדירות באיכויות הייחודיות שלו, אלא גם למכור את עצמו לעובדים חדשים שיכולים לתרום לצמיחת החברה ולהוביל אותה קדימה.

שלב 4: החזון שלך – מה המטרה שלך לטווח ארוך?

"החזון שלך יתבהר רק כאשר תסתכל לתוך הלב שלך." – קארל יונג

הצהרת חזון
הצהרת חזון מתארת כיצד הארגון שלך ייראה בעתיד כאשר הוא יגיע להצלחה.בפיתוח הצהרת החזון שלך, חשוב לענות על השאלה: אם הארגון שלך ישיג את כל מטרותיו, איך הוא ייראה בעוד 10 שנים מהיום?

הצהרת חזון אפקטיבית היא זו שמעוררת השראה ושאפתנות. היא יוצרת תמונה מנטלית ברורה של העתיד שאליו שואף הארגון, ומציגה אותו בסיכום קצר וממוקד. הצהרת חזון צריכה להיות שאפתנית אך גם מציאותית, כדי שהיא תהיה ברת השגה.

החזון צריך לא רק להנחות את הארגון, אלא גם לאתגר ולעורר השראה בעובדים. הצהרת חזון טובה משמשת כמקור מוטיבציה וכמזכירה מתמדת למטרות ארוכות הטווח שעומדות מאחורי המאמצים היומיומיים של החברה.

דוגמאות להצהרות חזון מעוררות השראה:
דיסני: "לבדר, ליידע ולהעניק השראה לאנשים ברחבי העולם באמצעות היכולת לספר סיפורים שאין שני להם, המשקפים את המותגים האיקוניים, המוחות היצירתיים והטכנולוגיות החדשניות שהופכות את החברה שלנו לחברת הבידור המובילה בעולם." 
חזון זה משקף את השאיפה של דיסני להיות החברה המובילה בעולם בתחום הבידור, תוך שימוש בכוחו של סיפורים מרתקים, יצירתיות וטכנולוגיה חדשנית.
  • לינקדאין: יצירת הזדמנות כלכלית לכל חבר בכוח העבודה העולמי. חזון זה מבטא את השאיפה של לינקדאין לספק לכל אדם בעולם את ההזדמנות לשפר את מעמדו הכלכלי באמצעות רשת הקשרים המקצועית שהיא מציעה.
  • Warby Parker: אנו מאמינים שקניית משקפיים צריכה להיות קלה ומהנה. זה אמור להשאיר אותך שמח ונאה, עם כסף בכיס. אנחנו גם מאמינים שלכל אחד יש זכות לראות.
  • AvalonBay Communities: להיות חברת הדירות המובילה בשווקים נבחרים בארה"ב על ידי מתן חוויות מגורים ייחודיות המספקות ערך עליון לדיירים שלנו.
  • WeWork: "ליצור עולם שבו אנשים עובדים כדי לחיות חיים מלאים, ולא רק כדי להתפרנס." חזון זה מבטא את השאיפה של WeWork לספק מרחבי עבודה שמעודדים איזון בין עבודה לחיים אישיים, ומקדמים קהילות מקצועיות שמסייעות לאנשים למצוא משמעות ועושר בחיים שלהם, מעבר לעבודה היומיומית.

הצהרת משימה

בניגוד להצהרת חזון, המתארת את העתיד, הצהרת משימה מסבירה את מצב החברה בהווה ואת סיבת קיומה מעבר למטרותיה ארוכות הטווח. היא מתארת את מה שהחברה עושה ואת הכוונה הכוללת שלה. הצהרת המשימה יכולה להיות קצרה ותמציתית או מפורטת יותר, והיא אמורה לבטא את מהות הארגון והכוונות שלו בצורה הברורה ביותר.

הצהרת המשימה תומכת בחזון ארוך הטווח ומסייעת בתקשור המטרה והכוונה של החברה לעובדים, לקוחות, ספקים ובעלי עניין נוספים.

כמובן, הצהרת המשימה עשויה להשתנות עם הזמן, כדי לשקף את סדרי העדיפויות והשיטות המתעדכנות של החברה.

דוגמאות להצהרות משימה חזקות:

איקאה: להציע מגוון רחב של מוצרי ריהוט ביתי מעוצבים ופונקציונליים במחירים כל כך נמוכים שכמה שיותר אנשים יוכלו להרשות לעצמם.
קוקה-קולה: לרענן את העולם בנפש, בגוף וברוח. לעורר רגעים של אופטימיות ואושר באמצעות המותגים והפעולות שלנו.
סטארבקס: לעורר השראה ולטפח את הרוח האנושית – אדם אחד, כוס אחת ושכונה אחת בכל פעם.
נייקי: ליצור חידושי ספורט פורצי דרך, לפעול בבר-קיימא, לבנות צוות גלובלי יצירתי ומגוון, ולהשפיע לטובה בקהילות שבהן אנו חיים ועובדים.

שלב 5: הערכים שלך – מה האמונות שלך?

הערכים של הארגון מתארים את האמונות הבסיסיות שלו ואת הדרך שבה הוא מתנהל. לא כל הארגונים מפתחים ערכים או מצליחים לשמור עליהם, אבל בארגון שמבוסס על ערכים, הם משמשים כמצפן מוסרי ואתי שמנחה את קבלת ההחלטות ומגדיר סטנדרט לפעולה.ערכי החברה מייצגים את האמונות והעקרונות העמוקים שמעצבים את התרבות הארגונית. 

אלו הם ערכי הליבה שמוטמעים בכל עובדי החברה ומנחים את התנהלותם היומיומית.ערכים מבוססים לא רק מחזקים את התרבות הארגונית, אלא גם יוצרים הזדמנויות לחיבור עם צרכנים שמזדהים עם אותם ערכים. אנשים נוטים יותר לעבוד עם חברות שמתיישרות עם הערכים והאמונות שלהם דומה מושך דומה.
למעשה, מחקרים מראים ש-53% מהאנשים מרגישים מחוברים יותר למותג כאשר הערכים שלו מהדהדים עם שלהם.בסופו של דבר, הערכים צריכים להיות חיוניים ומשותפים באופן נרחב על ידי כל חברי הארגון, כדי ליצור בסיס חזק ומשמעותי לפעילות החברה.

שלב 6: האישיות שלך – מהי אישיות המותג שלך?

אם המותג שלך היה בן אדם, אילו מילים ותיאורים היו מתארים אותו בצורה הטובה ביותר?המותג שלך צריך להיות יותר מסתם עסק – הוא צריך להיות ישות מוכרת שמתחברת, מעוררת השראה ופונה לקהל היעד שלך. הצעד הראשון ליצירת הפרסונה המוחשית הזו הוא לזהות את מהות המותג שלך ולמצוא את המילים המדויקות לבטא אותה.

בתחילת תהליך המיתוג שלנו, אנחנו מבקשים מהלקוחות להקדיש כמה דקות להקיף כל מילה שלדעתם מייצגת את המותג שלהם. לאחר מכן, הם מצמצמים את הרשימה לחמשת המילים המובילות.

זהו תרגיל שאתה יכול לעשות עם הצוות שלך עכשיו. לעיתים קרובות נגלה שמפתיע כמה עקביות יש בתפיסות של חברי הצוות לגבי המותג, גם אם הוא עדיין בשלבי בנייה.לא תמיד קל לגרום לקבוצה של אנשים להסכים, במיוחד כשמדובר באופי המותג שלהם. עם זאת, באופן מפתיע, גם במותגים שעדיין נמצאים בשלבי בנייה, מתחילים להופיע דפוסים ברורים. נראה שיש התאמה טבעית לכיוון שבו המותג שואף להתפתח.

זה מתחבר למה שאנחנו קוראים לו ה-DNA של המותג – המורשת מהמייסדים, האסטרטגיה, התרבות וההרגלים של החברה. מה שזה לא יהיה בדיוק, חשוב להקדיש לזה תשומת לב רבה. וגם אתה צריך.נסה את התרגיל הזה בעצמך, וייתכן שתהיה מופתע מהתוצאות.

איך המותג שלך נתפס בעיני אחרים

תרגיל נוסף שאנחנו עושים עם צוותים הוא לשאול שאלות כמו:
  • אם החברה שלך הייתה אשיות מפורסמת, מי היא הייתה? איזה ערכים, דחף ותשוקה משקפים את המותג שלך?
  • אם החברה שלך הייתה חנות קמעונאית, איזו חנות היא הייתה? 
  • איזה סוג של חוויה קמעונאית מייצגת את המותג שלך?
  • אם המותג שלך היה רכב, האם הוא היה ג'יפ, פורד, מרצדס או טסלה של עולם מיתוג הנדל"ן?

שאלות אלה מאפשרות לך לחשוב על המותג שלך מעבר לתעשיית הנדל"ן ולזהות את התכונות והאיכויות הרצויות שיובילו ליצירת מותג משכנע ומובהק.

שלב 7: הלקוחות שלך – מי הם קהלי היעד שלך?

אתה לא רק מגדיר את זהות המותג שלך, אלא גם מבין עבור מי הוא נועד.עם הבנה ברורה של זהות המותג שלך, תוכל להתחיל לבנות מוניטין שמתחבר באופן אינטואיטיבי עם קהל יעד מסוים. בשלב הזה, אנחנו ממפים את קהלי המפתח והלקוחות שלך. ייתכן שכבר נתקלת במונחים כמו: שוק יעד, קהל יעד, פרסונות או פרופיל לקוח אידיאלי.

לא משנה איך תקרא לזה, עליך ליצור ייצוג של מספר סוגי אנשים שאתה מתכוון למשוך. ישנן דרכים שונות לחלק את הקהלים הללו לקטגוריות, בהתבסס על גורמים מגוונים:
  • קו מוצרים: ייתכן שהבתים שלך פרוסים על פני טווח מחירים רחב, ואתה יודע שאנשים מסוימים יעדיפו נקודות מסוימות בטווח הזה.
  • צרכים/אורחות חיים משותפים: קונים בעלי צרכים דומים שירכשו קו מוצרים מסוים בטווח מחירים דומה.
  • סטטוס קונה: ייתכן שהבתים שלך פונים לקהלים שונים לפי שלב החיים שלהם, בין אם הם קונים בפעם הראשונה, משדרגים את הבית, או עוברים לשכונה חדשה.

בכל חלוקה שתבחר, עליך לחקור הן את הנתונים הדמוגרפיים – גיל, מגדר, הכנסה, מיקום – והן את הפסיכוגרפיה – איך הלקוחות חושבים, מרגישים, מתנהגים ומה הם עושים.

עם הנתונים הללו, המכונים בדרך כלל פרסונות, תוכל לקבל מושג ברור יותר על מי הלקוחות שלך ומה הם רוצים. תדע איך לפנות אליהם, לפתור את הבעיות שלהם ולספק להם חוויות משמחות.
במילים פשוטות, תוכל לפתח אמפתיה. זה יאפשר לך להבין ולתפוס באופן אינטואיטיבי את הצרכים והרצונות של קהל היעד שלך – כלי שאין לו תחליף בבניית מותג מצליח.

שלב 8: התועלת הרגשית העיקרית שלך – מה הלקוחות הכי מעריכים בך?

מאחורי כל תכונה קיימת תועלת רגשית שמספקת הצעה חזקה עבור הקונים שלך. כפי שהסברנו בעבר, רוכשי בתים לא מתחברים למספרים כמו חצר אחורית של 400 מטר מרובע – הם מתחברים לזיכרונות של משחקי קיץ עם ילדיהם בחצר הזו. חלל פתוח למטבח לא יוצר חיבור רגשי, אבל המחשבה על אירוח המסיבה הטובה ביותר של השנה בהחלט כן.

במילים אחרות, רוכשי הדירות שלך מרוויחים מכך שהם הופכים להורים נהדרים או למארחים בלתי נשכחים – תועלות רגשיות שהם יכולים לדמיין בקלות בזכות מיתוג חזק.
כמו בכל היבט אחר בפיתוח מותג חזק, חשוב לבחון את ההצעות שלך ולחשוף את המשמעות הרגשית שמסתתרת מאחוריהן. כפי שאומרים, בתים הם לא רק מקום מגורים, הם המקום שבו נוצרים הזיכרונות היקרים ביותר.

פירמידת המותגים למיתוג נדל"ן

כדי להבין את הערך הרגשי של התכונות והיתרונות שמציע המותג שלך, אנו משתמשים בכלי שנקרא "פירמידת המותג". כלי זה מסייע לקשר בין תכונות המוצר והמותג לבין הצרכים והשאיפות האישיות והחברתיות של הלקוחות.
באופן מסורתי, פירמידת המותגים מחולקת לקטגוריות עיקריות:
  • תכונות פיזיות – אלו הן התכונות הפיזיות של המוצרים, כמו גודל הבית, החומרים שבהם נעשה שימוש או העיצוב.
  • יתרונות פונקציונליים – מהו היתרון הייחודי של המוצר? מה הופך אותו לשונה ומיוחד מבחינה פונקציונלית בהשוואה למוצרים אחרים בשוק?
  • יתרונות רגשיים – איזו תחושת ביטחון, מטרה או איכות רגשית אחרת המותג שלך מספק ללקוחות? אלו הן התחושות שהלקוחות חווים כשהם משתמשים במוצר שלך, כמו תחושת גאווה או שלווה.
  • יתרונות חברתיים- כיצד המותג שלך משפיע על המעמד והסטטוס החברתי של הלקוח בעיני החברה? במילים אחרות, איך המותג מעלה את המעמד של הלקוח בעיני המעגל החברתי?

באמצעות פירמידת המותג, אתה יכול לזהות ולהבין את מכלול התועלות שהמותג שלך מספק ללקוחותיך, ולהשתמש בתובנות הללו כדי לפתח מיתוג חזק ומבודל, שמדבר אל לב הלקוחות שלך ויוצר קשרים עמוקים ומשמעותיים.

ככל שתעבור מתיאור התכונות של המוצר, דרך היתרונות הייחודיים שלו ועד לתועלות הרגשיות שהוא מספק, יתבהר לך יותר איזו תועלת רגשית היא המרכזית והחשובה ביותר עבור המותג שלך.

שלב 9: הצהרת מיצוב המותג שלך – מהו הנאום שלך במעלית?

הצהרת מיצוב המותג נועדה להבהיר את המיקום שהמותג שלך שואף להשיג בתודעת קהל היעד שלך. זהו המסמך שמגדיר את התפקיד שהמותג שלך ממלא בחיי הלקוחות שלך ואת הדרך שבה הוא מתחרה ומצטיין בשוק.

דוגמה למיצוב: סטארבקס מול דאנקין

כדי להבין טוב יותר את הרעיון, נבחן את ההבדל במיצוב בין שני מותגים ידועים: סטארבקס ודאנקין.
  • סטארבקס: המיצוב של סטארבקס מתמקד ביצירת חוויית בית קפה יוקרתית ומעמיקה, עם דגש על איכות, אומנות וייחודיות. המיתוג של סטארבקס מבקש לפנות ללקוחות שמעריכים חוויה ייחודית ועמוקה יותר מהאקט הפשוט של שתיית קפה.
  • דאנקין: לעומת זאת, המיצוב של דאנקין מתמקד בנגישות ובנוחות. המותג פונה לקהל המחפש פתרון מהיר ונוח לאורח חיים עמוס ודינמי. הסלוגן "America Runs on Dunkin'" משקף את האופי הזמין והפשוט של המותג.

סוגי מיצוב

  • מיצוב מבוסס מוצר: כמו בדוגמה של Volvo, שממוקדת בבטיחות. כאן, המותג מתמקד בתכונה מרכזית של המוצר כדי לבדל את עצמו מהמתחרים.
  • מיצוב מבוסס ערכים: זהו המקרה של BMW, שממוקדת ביצירת תחושת יוקרה והנאה. המותג משדר ערכים של יוקרה, ביצועים וחוויית נהיגה ייחודית.
  • מיצוב מבוסס מחיר: מותגים מסוימים בוחרים למצב את עצמם סביב מחיר – או כאפשרות הזולה ביותר בשוק, או כאפשרות הפרימיום.
  • מיצוב מבוסס שימוש/יישום: מוצר שממוקם בשוק על בסיס השימוש או היישום שלו. לדוגמה, Red Bull  ממותג כמשקה אנרגיה המיועד במיוחד לשיפור ביצועים פיזיים ומנטליים. Red Bull מזוהה כבחירה הטובה ביותר עבור אנשים הזקוקים לדחיפה אנרגטית במהלך פעילות ספורטיבית או משימות מנטליות אינטנסיביות
  • מיצוב מבוסס איכות: מותגים כמו Rolex או Apple ממוצבים על בסיס איכות גבוהה וחדשנות, הפונים לקהל המחפש את הטוב ביותר.

מבנה הצהרת מיצוב:

כדי לבנות הצהרת מיצוב יעילה, אפשר להשתמש בתבנית הבאה: "
ל[קהל היעד], [המותג שלך] הוא [קטגוריה/תחום פעילות] שמציע [תועלת ייחודית או בידול עיקרי]

הצהרה זו מסייעת להגדיר את המיקום המדויק שבו המותג שלך מתכנן להיטמע בתודעת קהל היעד, את הערך שהוא מספק, ואת האופן שבו הוא מבדל את עצמו מהמתחרים.

הערה חשובה:
הצהרת המיצוב היא כלי פנימי המנחה את האסטרטגיות והפעולות של המותג. היא עוזרת להבטיח שכל מסר ומוצר של המותג ישקף את המטרות והערכים המרכזיים שהוגדרו.

שלב 10: הבטחת המותג שלך – מה הערך עבור הלקוח שלך?

הבטחת מותג היא ההבטחה שמותג נותן ללקוחותיו לגבי הערך שהם יקבלו כאשר הם בוחרים במוצרים או בשירותים של החברה. היא התמצית של מה שהמותג שלך עומד מאחוריו ואיך הוא מתכוון להופיע מול לקוחותיו. הבטחה זו עונה על השאלה: "מה הלקוח יכול לצפות לקבל מהמותג שלי?"

כאשר הלקוח בוחר במותג שלך, הוא מצפה להבטחה מסוימת שמתבססת על האסוציאציות שהוא יוצר עם המותג. הבטחת המותג יוצרת ציפיות ברורות בנוגע לאיכות, לשירות, לחוויה או לערכים אחרים שהמותג מציע. זו הדרך של המותג שלך להגדיר באופן ברור מהו הערך המוסף שהוא מביא לשולחן, ולמה הלקוחות יכולים לסמוך עליך שתספק את אותו ערך באופן עקבי.

לדוגמה:
  • אם הבטחת המותג שלך מתמקדת באיכות: הלקוח מצפה למוצרים עמידים, מעוצבים היטב וללא פשרות.
  • אם הבטחת המותג שלך היא שירות לקוחות יוצא דופן: הלקוח מצפה לתמיכה מהירה ופתרון בעיות אפקטיבי.
  • אם הבטחת המותג שלך מתמקדת בחדשנות: הלקוח מצפה לקבל את הטכנולוגיות או הפתרונות המתקדמים ביותר.

הבטחת מותג מוצלחת יוצרת נאמנות בקרב הלקוחות משום שהיא גורמת להם להרגיש שהמותג מבין את הצרכים שלהם ומתחייב לעמוד בהם.

שאל את עצמך?
האם אנשים יבחינו בערך שאני מציע להם? האם הם יבינו איך המותג שלי משרת את הצרכים שלהם?

בחר חברת מיתוג עם מומחיות יוצאת דופן במיתוג כדי להבטיח את ההצלחה שלך. בידול מותגי נדל"ן הוא קריטי להשגת מכירות מוצלחות ובניית קשרים חזקים עם הקונים שלך.אל תחכה – פנה אלינו עוד היום והתחל לבנות את המותג שיוביל אותך להצלחה בשוק התחרותי.

אנו מזמינים אתכם לפגישת יעוץ חינם לפרטים נוספים השאירו פרטים
דברו איתנו